my girl I
Posted 12/18/10 // 12:48 AM


Waktu persekolahan sudah berakhir bagi pelajar pelajar tingkatan 5 , mereka kini hanya menanti keputusan result yang akan diketahui tidak lama lagi , termasuk Hana seorang pelajar yang mempunyai rupa fotogenik sejak kecil lagi .

"argh ! lagi kencang jantung aku bila fikir pasal result neh " bisik Hana keseorangan . Tanpa disedari Hana , ada seorang makhluk sedang memerhatikannya dari luar kamar biliknya dan makhluk itu semakin menghampiri Hana . "BAAAA ! haaa.. termenung apa sorang sorang ni?" . "Hana tergamam selepas dikejutkan oleh adiknya Dayana, lidahnya kelu tidak kata apa apa.

"haha! kejut betul kau! haha" Hana berpaling muka menghadap adiknya. "hey! mujur aku tak ada penyakit jantung. kalau tak aku saman kau". Dayana hanya mampu tersenyum macam kerang busuk "releks r ! aku gurau jer, itupun nak marah" Hana sekadar menjeling dan Dayana terus keluar dari bilik kakaknya sambil menjerit "MESTI TERINGAT KAT BUDAK KACAK TU!".

Hana tidak langsung mengendahkan apa yang dikatakan oleh adiknya. "budak budak.. macam mana sangat ?" . tetapi fikirannya terus terlintas kepada seorang pelajar lelaki yang kaya lagi angkuh . "hummm, lama dah tak jumpa budak tu . last jumpa masa form 4. mana lah kau agaknya ye" fikiran Hana hanya memikirkan lelaki itu sambil mengimbas kembali zaman zaman masa form 4.

DING DONG ! "semua pelajar tingkatan empat diminta pergi ke dewan mercu sekarang juga" . "arghhh ! malas lah nak turun.. Hana ! jom lari" kata Fifi , kawan seperjuangan Hana. "gila kau, pengawas takkan bagi punya" . Fifi terkedu lalu menepuk belakang Hana . "asal kau ni bodoh sangat ! takyah lah bagitau pengawas . kita buat-buat pergi tandas jer" Hana sekadar menganggukkan kepalanya seperti burung belatuk.

Di banggunan pelajar tingkatan empat sunyi begitu sahaja, tiada langsung bayang-bayang pelajar yang berlegar di dalam kelas dan hanya tinggal Hana dan Fifi. "cepatlah ! nanti ada orang nampak pula." Fifi menarik tangan Hana sekuat hatinya. Tanpa di duga , ada seorang pelajar lelaki berada di depannya, rupanya pelajar lelaki yang paling kaya,kacak dan juga angkuh. Hana dan Fifi terkedu sebentar. "hey , pelajar gred 7 ! nak ponteng? ooo.. patutlah bodoh sangat" setelah mendengar kata kata pedas dari Rayyan , Hana terus mengankat kepalanya.

"weh ! jaga sikit mulut kau . tak makan saman langsung , taulah kau pelajar gred 1 .. puih !" Fifi menganggukkan kepala tandanya sokong. "entah,entah.. dia pon ponteng." Hana menyambung kembali. "amboi! aku pelajar gred pertama takkan buat perkara bodoh macam ni.. aku kat sini sebab nak tarik korang berdua ke bilik pengetua" ....

p/s: akan bersambung kepada my girl II .. hehehe..
3 Comments:
Blogger ain said...

wahh.. mnarik..
cpat2larh smbug..
soofiyah maw bce, k!

December 18, 2010 at 3:00 AM  


Blogger uMMUhabibahMohdH!Lm! said...

nice handwrite~ minat nk jadi writer ey?

December 18, 2010 at 3:23 AM  


Blogger beela said...

hehe.. tanks ! :)

December 18, 2010 at 9:26 PM  


Post a Comment

... Back to the blog?

Since 2012