cara dapatkan buffered earning
Posted 1/7/11 // 5:08 AM




malam ini aku nak share tips tips yang berguna ( PASTI ) . first , setiap blog mesti tak lengkap kalau takder NUFFNANG . dan nuffnang pasti juga tak best kalau tak der buffered earning . hehe. sesetengah blog senang jer dapat buffered earning nie.. dan ada yang payah GILA . ERGH ! mcam zmn blog aku muda muda dulu .. hehe . nak tau x nape susah sngt dpt BE nie ? jom check it out !

BENDA APA BUFFERED EARNING NIE ?

- Secara mudah, buffered earning ni korang akan dibayar untuk jumlah visitors yang masuk blog korang dan bukannya bergantung kepada jumlah klik. Kalau korang nak faham dengan lebih tepat dan details korang memang kena baca artikel “apa itu buffered dan metered earning“. So, takda lagi korang duk telopong tak tahu apa-apa baca entri ni kan.. heheheh

KENAPA TAK PERNAH DAPAT BUFFERED EARNING ?!

- Baiklah, ramai yang bertanya kenapa susah dapat buffered earning dan kenapa ada yang tak dapat langsung? Yang pelik bin ajaib, kenapa ada pulak blog yang tak pernah putus dapat buffered? Pandai bodek nuffnang ke nape ni?… Jom sama-sama kita bongkarkan rahsianya sedikit demi sedikit.. Lama-lama koyak juga kan


TIDAK MENJAWAB SURVEY EARNING ( PATUT LA )

- Ya, memang ada diantara kita yang tidak menjawab survey nuffnang ini. Kalau ada yang jawab kemungkinannya adalah secara mem**** buta.. Kenapa? Tepuk dada tanya keyboard balik. Kenapa aku tak isi survey nuffnang betul-betul ya? Lepas tu duduk melenting sana-sini pening kepala fikir kenapa nuffnang tak bagi buffered earning kat dia. DULU pun aku jawab lebey kurang .. HEHE . dah insaf niee.. Kalau nak tahu, survey nuffnang ni ada 2, so rajin-rajinlah jawab survey itu dan kalau yang rasa nak panduan untuk jawab survey yang bernilai itu, korang boleh dapatkannya ekslusif disini. Hehehe, ayat power..

Cara Jawab Survey Nuffnang 1
Cara Jawab Survey Nuffnang 2


TRAFFIK DAN PAGEVIEWS KURANG


- Buffered earning ni memang special dan korang pun dah tahu kenapa bukan? Jadi, Kalau page views dan paling penting sekali unique visitors tu rendah, apa kata korang tingkatkan dulu traffik? Nanti baru bincang tentang buffered.

Tidak kira blog baru atau lama, kalau nak dapatkan traffik dalam 200~400 sehari rasanya cukup mudah sekali kalau rajin blogwalking. Kalau korang nak tahu, bloggers yang sekarang ni dah ada visitors tetap ribu-riban sehari pun start dengan blogwalking juga tau. Tak caya? Hahaha..


BLOG TAK SERASI DENGAN IKLAN NUFFNANG


- Kalau yang ni memang korang tak boleh nak buat apa dah. Iklan ni meman g ada banyak jenis, ada yang hiburan, tourism, makanan, buku, family dan macam-macam lagilah. Jadi advertiser akan pilih blog yang bersangkutan sahaja. Jadi kalau yang kurang bersangkut paut tu jawabnya susah nak dapatlah buffered earning..So, nak dapat buffered, benda ni memang bagi kesan tanpa sedar juga.


BLOG SERABUT DAN WIDGET CAM KELING ( BERTABURAN )


- Kedudukan code nuffnang sama ada SS,LH,LR semuanya perlulah berada ditempat yang betul. SS sebaiknya biarlah pada sidebar atau dijadikan float lebih baik. Buang widget yang korang rasa tidak penting dan menyebabkan blog serabut dan berat.

P/s: Kalau letak SS jadi float memang terbukti bagi kesan kepada jumlah klik.. Im not joking with u guys k!!


MEMBERSHIP GLITTERATI


- Untuk dapatkan buffered earning, syarat yang paling asas sekali ialah membership korang mestilah Glitterati. Tapi kalau dah biasa dapat walaupun tiba-tiba hilang status itu,


JARANG UPDATE BLOG


- Kalau nak tahu, blog yang jarang diupdate ni sebenarnya menunjukkan kamu kurang berminat untuk blogging. Kalau dah kurang berminat atau sibuk, pengiklan pun kurang berminat jugalah. Jadi start dari hari ni, lepas korang tinggal komen kat entri ni, rajin-rajinlah korang update blog kalau korang serius nak dapat duit dari blogging..



itu shaja dari aku dan blog aku nie... semoga blog anda berjaya ! basha !!





.


2 Comments:
Blogger lilo lollipop said...

mcm mana nak sign up nuffnang ni yea ..?

January 25, 2011 at 4:09 AM  


Blogger creamlovebunny said...

pergi kat nuffnang and sign up jer :)

March 18, 2011 at 1:23 AM  


Post a Comment

... Back to the blog?

Since 2012